Abstract
The aim of this paper is to analyze how gender identities has unleashed more of the sexual dimension, purely anatomical and physiological, going to be configured in a way much more fluid and free than would be expected until a few years ago. For this purpose, we analyze the film Tomboy, correlating it with the daily changes. In scenarios in which sex, gender, desire and sexual practice are no longer regulatory frameworks that must be bound and tied as indissoluble amalgam, new scenarios
are beginning built, needing to be known mainly for health professionals.
References
1. Arilha M, Unbehaum SG, Medrado B, organizadores. Homens e masculinidades: outras palavras. São Paulo: Ecos 34; 1998.
2. Butler J. Corpos que pesam: sobre os limites discursivos do sexo. In: Louro, GL, organizador. O corpo educado: pedagogias da sexualidade. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2001.p. 151 - 172.
3. Butler J. Problemas de gênero: feminismo e subversão da identidade. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira; 2003.
4. Butler J. O parentesco é sempre tido como heterossexual. Cad. Pagu. 2003;21:219-260.
5. Bruschini C, Unbehaum, SG, organizadores. Gênero, democracia e sociedade brasileira. São Paulo: FCC; 2002.
6. Ciampa AC. A estória do Severino e a história da Severina. São Paulo: Brasiliense; 1987.
7. Furlani J. Mitos e tabus da sexualidade humana. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2003.
8. Furlani J. Educação sexual: possibilidades didáticas. In: Louro GL, Neckel JF, Goellner SV, organizadores. Corpo, gênero e sexualidade: um debate contemporâneo na educação. Petrópolis: Vozes; 2003. p. 66 - 81.
9. Garcia SM. Conhecer os homens a partir do gênero e para além do gênero. In: Arrilha M, Unbehaum SG, Medrado B, organizadores. Homens e masculinidades: outras palavras. São Paulo: Ecos 34; 1998.p. 31 - 50.
10. Louro GL. Corpo, escola e identidade. Educação e realidade 2000; 25:59-76.
11. Louro GL, organizador. O corpo educado: pedagogias da sexualidade. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2001.
2. Butler J. Corpos que pesam: sobre os limites discursivos do sexo. In: Louro, GL, organizador. O corpo educado: pedagogias da sexualidade. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2001.p. 151 - 172.
3. Butler J. Problemas de gênero: feminismo e subversão da identidade. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira; 2003.
4. Butler J. O parentesco é sempre tido como heterossexual. Cad. Pagu. 2003;21:219-260.
5. Bruschini C, Unbehaum, SG, organizadores. Gênero, democracia e sociedade brasileira. São Paulo: FCC; 2002.
6. Ciampa AC. A estória do Severino e a história da Severina. São Paulo: Brasiliense; 1987.
7. Furlani J. Mitos e tabus da sexualidade humana. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2003.
8. Furlani J. Educação sexual: possibilidades didáticas. In: Louro GL, Neckel JF, Goellner SV, organizadores. Corpo, gênero e sexualidade: um debate contemporâneo na educação. Petrópolis: Vozes; 2003. p. 66 - 81.
9. Garcia SM. Conhecer os homens a partir do gênero e para além do gênero. In: Arrilha M, Unbehaum SG, Medrado B, organizadores. Homens e masculinidades: outras palavras. São Paulo: Ecos 34; 1998.p. 31 - 50.
10. Louro GL. Corpo, escola e identidade. Educação e realidade 2000; 25:59-76.
11. Louro GL, organizador. O corpo educado: pedagogias da sexualidade. 2. ed. Belo Horizonte: Autêntica; 2001.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2012 Francisco Maciel Silveira Filho
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...