E-learning – innovative practice in continuing education in health
PDF (Português (Brasil))

Keywords

E-learning
Continuing Health Education
Public Health

How to Cite

de Paula Junio, F., Hirata, E., Alves da Costa Junior, E., de Castro Rossi, L. C., & Munhoz de Brito, L. (2021). E-learning – innovative practice in continuing education in health: an experience in São José do Rio Preto/SP. Boletim Do Instituto De Saúde - BIS, 16(supl.), 57–60. Retrieved from https://periodicos.saude.sp.gov.br/bis/article/view/35559

Abstract

The e-learning (EAD) should be understood as an important strategy for the qualification of human resources. In its various technological configurations and access, including mobile platforms, today summarizing face meetings between teachers and students, providing equal opportunities, through the democratization of the masses to education access and, in particular on the Primary Health Care on the Brazilian Health Systems, allows the training of large numbers of professionals. This action of Continuing Health Education (EPS), in line with the goals of the National Health Plan, in particular the directive “Contribution to the appropriate training, allocation, training, recovery and democratization of labor relations of the workers from the Brazilian Health Systems¸ It were been agreed by the council in the Schedule Health 2014, with the goal: “implement permanent education activities for qualification of the primary healthcare networks”.

PDF (Português (Brasil))

References

1. Azevedo W. Introdução ao planejamento educacional (Instructional Design) para Educação a distância. c2000-2003.
2. Barros DMV. Educação a distância e o universo do trabalho. Bauru: EDUSC; 2003.
3. Ministério da Saúde. Portaria nº 278, de 27 de fevereiro de 2014. Institui diretrizes para implementação da Política
de Educação Permanente em Saúde, no âmbito do Ministério da Saúde (MS). Diário Oficial da União. 28 fev 2014;Seção 1:59.
4. Ministério da Saúde. Portaria GM/MS nº 198, de 13 de fevereiro de 2004. Institui a Política Nacional de Educação Permanente em Saúde – como estratégia do Sistema Único de Saúde para a formação e o desenvolvimento de trabalhadores para o setor e dá outras providências. Brasília: 2004.
5. Ministério da Saúde. Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde. Departamento de Gestão da Educação em Saúde. Política Nacional de Educação Permanente em Saúde. Brasília: Ministério da Saúde; 2009. (Série B.Textos Básicos de Saúde; Série Pactos pela Saúde 2006).v. 9, p. 7-15.
6. Ministério da Saúde. (BR). Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde. Departamento de Gestão da Educação em Saúde. Políticas de Formação e Desenvolvimento para o SUS: Caminhos para a Educação Permanente em Saúde. Brasília (DF): 2003.
7. Oliveira VA, Brasil LSB. Repensando a educação permanente em saúde na sociedade da informação: a experiência da Universidade Aberta do Sistema Único de Saúde. In:Trindade MAB, organizadora. As tecnologias da informação e comunicação (TIC) no desenvolvimento de profissionais
do Sistema Único de Saúde (SUS). São Paulo: Instituto de Saúde; 2011. p.191-217. (Temas em Saúde Coletiva,12)

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...