Abstract
Psychotropic drugs were included in the guidelines ministries because they are increasingly connected to the universe teenager and young people and therefore direct gifts or indirectly in the school environment. According to Hobsbawm (1995), the counterculture movements, which emerged from of the 60s-70s, introduced these substances in the youth useand imagination, as promoters of behavior alternative.
References
CARLINI, B. et al. II Levantamento Nacional sobre o Uso de Psicotrópicos em Estudantes de 1º e 2º Graus. São Paulo, Centro Brasileiro de Informações sobre
Drogas Psicotrópicas CEBRID/Dpto. de Psicobiologia da Escola Paulista de Medicina, 1990.
FEFFERMANN, M. Vidas Arriscadas, São Paulo, Tese (Doutorado) – Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo, 2004.
FIGUEIREDO, R. Contribuições Femininas (Feministas?) para a Educação, In Gênero e Educação – Cadernos de Educação, Brasília, CNTE, nº 10, dezembro, 1998.
FIGUEIREDO, R. Metodologia e Técnica de Trabalho. In FIGUEIREDO, R. (org.) Prevenção às DST/Aids em Ações de Saúde e Educação, São Paulo, NEPAIDS-USP, 1999.
FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1997.
HABERMAS, J. O Discurso Filosófico da Modernidade. Lisboa: Dom Quixote, 1998.
HOBSBAWM, E. A Era dos Extremos - o breve século XX, São Paulo: Companhia das Letras, 1995.
KERR-CORRÊA, F. et al. Estudantes Universitários e álcool: dados preliminares de um estudo de prevenção com redução de danos, 12 meses de seguimento.
Faculdade de Medicina de Botucatu – UNESP, 2002. Disponível em: <http:// www.viverbem.fmb.unesp.br>
MARQUES, A.C.; CRUZ, M.S. O Adolescente e o Uso de Drogas. In Rev. Bras. Psiquiatria, Dezembro, 2000, v. 22, Supl.2: 32-36 p.
MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Lei de Diretrizes e Bases da Educação, Brasília, Ministério da Educação, 1996. Disponível em: <http://www.educacao.org.br>.
MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Parâmetros Curriculares Nacionais em Ação Saúde e Orientação Sexual, Brasília, Ministério da Educação, 2001.
PIAGET, J. Psicologia e Pedagogia. Rio de Janeiro: Ed. Forense, 1969.
ROOM, R. Alcohol Kills as Many as Tobacco. In The Lancet, Feb. 5, 2005. v. 365: 519-530 p.
Drogas Psicotrópicas CEBRID/Dpto. de Psicobiologia da Escola Paulista de Medicina, 1990.
FEFFERMANN, M. Vidas Arriscadas, São Paulo, Tese (Doutorado) – Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo, 2004.
FIGUEIREDO, R. Contribuições Femininas (Feministas?) para a Educação, In Gênero e Educação – Cadernos de Educação, Brasília, CNTE, nº 10, dezembro, 1998.
FIGUEIREDO, R. Metodologia e Técnica de Trabalho. In FIGUEIREDO, R. (org.) Prevenção às DST/Aids em Ações de Saúde e Educação, São Paulo, NEPAIDS-USP, 1999.
FREIRE, P. Pedagogia da Autonomia. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1997.
HABERMAS, J. O Discurso Filosófico da Modernidade. Lisboa: Dom Quixote, 1998.
HOBSBAWM, E. A Era dos Extremos - o breve século XX, São Paulo: Companhia das Letras, 1995.
KERR-CORRÊA, F. et al. Estudantes Universitários e álcool: dados preliminares de um estudo de prevenção com redução de danos, 12 meses de seguimento.
Faculdade de Medicina de Botucatu – UNESP, 2002. Disponível em: <http:// www.viverbem.fmb.unesp.br>
MARQUES, A.C.; CRUZ, M.S. O Adolescente e o Uso de Drogas. In Rev. Bras. Psiquiatria, Dezembro, 2000, v. 22, Supl.2: 32-36 p.
MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Lei de Diretrizes e Bases da Educação, Brasília, Ministério da Educação, 1996. Disponível em: <http://www.educacao.org.br>.
MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO. Parâmetros Curriculares Nacionais em Ação Saúde e Orientação Sexual, Brasília, Ministério da Educação, 2001.
PIAGET, J. Psicologia e Pedagogia. Rio de Janeiro: Ed. Forense, 1969.
ROOM, R. Alcohol Kills as Many as Tobacco. In The Lancet, Feb. 5, 2005. v. 365: 519-530 p.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...