Abstract
The world statistics of traffic deaths are impressive, as they show a picture extremely negative where accidents lead the ranking of violent deaths from external causes, followed by homicides. In 2004, the World Health Organization (WHO) chosetraffic accidents as a theme of World Health Day for considering them as public health problem, deserving attention authorities and the general public. Besides be one of the main causes of death, leave a large number of people permanently disabled, representing an enormous cost to the whole of society. The WHO highlights that most of these deaths occur in developing
countries. and between pedestrians, cyclists and transport users collectives.
References
BEPA - Boletim Epidemiológico Paulista. Informe Mensal sobre Agravos à Saúde Pública. Ano 1, nº 3, São Paulo, março, 2004, acessado em 06/ 06/04: http://www.cve.saude. sp.gov.br/agencia/bepa3.htm
IPEA - Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada. Impactos Sociais e Econômicos dos Acidentes de Trânsito nas Aglomerações Urbanas - Síntese da Pesquisa, Brasília, maio 2003, acessado em 06/06/04: http://www.ipea.gov.br/Destaques/textos/relatorio.pdf
SOUZA, E. R. e MINAYO, M. C. S. O impacto da violência social na saúde pública do Brasil: década de 80. In MCS Minayo (Org), Os Muitos Brasis: saúde e população na década de 80. p. 87-116. 2ª ed., São Paulo: Hucitec; Rio de Janeiro: Abrasco, 1999.
IPEA - Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada. Impactos Sociais e Econômicos dos Acidentes de Trânsito nas Aglomerações Urbanas - Síntese da Pesquisa, Brasília, maio 2003, acessado em 06/06/04: http://www.ipea.gov.br/Destaques/textos/relatorio.pdf
SOUZA, E. R. e MINAYO, M. C. S. O impacto da violência social na saúde pública do Brasil: década de 80. In MCS Minayo (Org), Os Muitos Brasis: saúde e população na década de 80. p. 87-116. 2ª ed., São Paulo: Hucitec; Rio de Janeiro: Abrasco, 1999.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...