Vol. 13 No. 2 (2017): A história e o ensino da natureza da ciência
A história e o ensino da natureza da ciência

Novas instalações do laboratório de antígenos tóxicos de seção de Imunoterapia. Relatório anual de gestão 1944, página 37. Acervo do Núcleo de Documentação do Instituto Butantan.

Apresentação

Comissão Editorial
7-10
Apresentação
PDF (Português (Brasil))
Douglas Allchin
11-17
Introduction − From History to Teaching Nature of Science
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33798
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33798

Artigo Original

Nathália Helena Azevedo, Thiago Marinho Del Corso
19-53
“The railroad worker’s disease”: a historical narrative and its potentialities to explore nature of science aspects
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33799
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33799
Fernanda Pardini Ricci, Karen Kellen Silva Teixeira, Adriano Dias de Oliveira
55-79
The study of the historical case of Vital Brazil in the classroom: a tool to investigate students’ views on the challenges faced during a scientific research
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33805
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33805
Fausto de Oliveira Gomes, Gabriel de Moura Silva
81-99
Genetics in Brazil between 1934 and 1956: a historical case study for teaching Nature of Science.
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33801
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33801
Douglas Allchin
101-126
Historical inquiry cases for nature of Science learning
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33802
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33802
Débora Aymoré
128-150
Three study cases of genetic couseling in Brasil
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33810
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33810

Ensaio/Textos Didáticos

Fernanda Pardini Ricci
151-152
Casos históricos investigativos completos para a sala de aula
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33806
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33806
Nathália Helena Azevedo, Thiago Marinho Del Corso
154-182
“A doença dos trabalhadores da estrada de ferro”: uma narrativa histórica e suas potencialidades para explorar aspectos de natureza da ciência
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33807
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33807
Adriano Dias de Oliveira, Fernanda Pardini Ricci
184-232
Caso de estudo: Vital Brazil e as mordidas de cobras
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33808
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33808
Fausto de Oliveira Gomes, Gabriel de Moura Silva
234-262
Dreyfus, Dobzhansky e a Genética no Brasil
https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33809
PDF (Português (Brasil))
DOI: https://doi.org/10.47692/cadhistcienc.2017.v13.33809